TISDAGSFÖRKLARING.

Kvällsuppdatering. Jag kommer hem med fasligt många kreativa ideér men de har bara med jobbet att göra. Jag känner mig ändå kreativ & det gör mig otroligt glad. Det var dock lite jobbigt på mötet när alla glufsade i sig vetelängd & kaffe. Det kan hända att jag dreglade lite grann. Jocke tyckte nog lite synd om mig & bjöd mig på två cigaretter. Det är tur att man har grymma arbetskamrater.

Pelle frågade i en tidigare kommentar så här:  Hur kommer det sig att du inte klarar av något nyttigt, E?
Sen har jag märkt av några frågor också angående min kur, varför jag äter sådant jag inte tycker om och så vidare. Så jag tänkte köra på ett försök till förklaring nu:

Jag tycker att nyttig mat är vidrigt. Det har jag alltid tyckt. Men det fungerar inte i längden. Jag är en TJOCKIS i en smal kvinnas kropp. När jag får bestämma själv så äter jag, utan tvekan, vegetariskt skrov till middag 3 gånger i veckan. micropizza & Margherita med pommes frites är också något jag äter minst en gång i veckan. Då har vi maträtter med köpta friterade pommes 4 av 7 dagar i veckan. Sedan käkar jag alltid vitt bröd med extrasaltat bregott och fet ost på. Ibland varvar jag med att slänga på lite gurka också. De övriga 2-3 dagarna brukar jag få infall av att vara nyttig. Med nyttig menar jag då att ha ETT nyttigt alternativ dränkt av annat onyttigt. Exempelvis sojakorv eller quorn(nyttigt) dränkt med ketchup, vitlöksdressing, ugnsbakade pommes/kroketter/potatisklyftor med massor av pommes-krydda. (onyttigt). Till detta konsumerar jag säkerligen minst 10 liter läsk i veckan & minst 2-3 cigg om dagen & dricker aldrig vatten! Så fort jag blir sugen på något så äter jag även chips, dip, popcorn och mera mera mackor flera gånger i veckan. (Det är klart att detta går i vågor, ibland glömmer jag helt bort att äta & ibland äter jag mycket nyttigare och får vissa ryck, men att överhuvudtaget kan se ut så här i veckor i rad är väl skäl nog)

Usch, det är faktiskt rätt läskigt att läsa igenom. Så ni som tycker att jag är fin som jag är & inte behöver detoxa ut lite gifter ur kroppen kanske möjligtvis skulle ändra er om ni såg hur jag såg ut inuti. Det är inte bara utsidan som räknas lovers! ;)

Kommentarer
Postat av: stefan

haha bara du gör dig av med all energi du stoppar i dig så är det väl lugnt? plus att lite motion inte skadar, haha.

2009-01-13 @ 22:45:09
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/
Postat av: Lina

Louie. Jag tror kanske inte att den här dieten är nog för dig, jag tror att jag faktiskt ska anmäla dig till...wait for it....Du är vad du äter!!!!

Trust me it is for the best.



Din vän för alltid/Lina

2009-01-13 @ 22:53:31
URL: http://seabobby.blogg.se/
Postat av: Lina

Åjooo..Du är vad du äter....Wait and see

2009-01-13 @ 23:24:33
URL: http://seabobby.blogg.se/
Postat av: stefan

Jag tror att det är många som vill ha bort julmagen som blev och vara snygg till sommaren 2009? tror inte du? Håller några veckor för många och hela vägen för få.

2009-01-13 @ 23:29:04
URL: http://stefanlarsson.blogg.se/
Postat av: Lena

oj, låter verkligen som du är onyttig! förstår att det är hårt det här.. men visst är onyttig mat ofta väldigt gott.. men tycker du inte det finns något nyttigt som är gott?

2009-01-13 @ 23:31:32
URL: http://moeller.blogg.se/
Postat av: Lena

jag är rätt likgiltig till tandläkare, bara trist grej att spendera pengar på. men de vill ändå ha dit mig tre gånger om året, bah!

2009-01-13 @ 23:39:28
URL: http://moeller.blogg.se/
Postat av: Kalle

hehe jisses emma! du äter gift! men är det därför du är så söt kanske? mitt hjärta hade nog slagit i 7,5-takt om jag ätit så. klent hjärta, slår skevt, så jag har så där jobbigt tänk på maten. och läsk. jag hade fått speedat hjärta. jag är avis på några delar, men bara några ;)

2009-01-14 @ 00:07:41
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Sassy

Akta så inte Anna Skipper kommer och tar dig! hihi...

2009-01-14 @ 18:03:49
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0