EN EKOLOGISK UTMANING

Läste den här utmaningen hos bambi.bloggagratis.se Om BRA SAKER MAN GÖR FÖR MILJÖN & TVÄRTOM!

De 3 bästa sakerna:

  • Jag äter inte kött. Köttindustrin står för mer utsläpp av koldioxid än vad självaste transportindustrin gör.
  • Jag har ingen bil, vid längre sträckor åker jag kommunalt, annars använder jag benen.
  • Jag tänker på miljön när jag handlar. Finns det ett ekologiskt alternativ när jag handlar mat så väljer jag det. Vi köp av kläder och inredning blir väldigt mycket inhandlat i andra hand, via secondhandbutiker, tradera & liknande.

De 3 sämsta sakerna:

  • Jag & Pelle har båda datorer som allt för ofta står på standby av ren lathet.
  • Ibland fuskar jag i källsorteringen. (Dvs slänger en glasflaska på brännbart) 
  • Jag åker hellre flyg än tåg.

3 saker jag vill bli bättre på:

  • Inte låta saker stå på och dra massor av energi.
  • Sprida budskapet vidare, få fler människor att tänka på miljön.
  • Försöka dra ner på onödiga konsumtionsvanor.

Alla bör rannsaka sig själva och jag hoppas att så många som möjligt tar tillfället att bara göra denna lilla utmaning. Skriv en kommentar om ni också gör den, jag vill läsa :D


Kommentarer
Postat av: Lena

Åhå, den ska jag göra, absolut! :D

2009-01-03 @ 20:53:46
URL: http://moeller.blogg.se/
Postat av: pelle

VILKEN ROLIG! Ska jag göra. Någon dag snart. (utmaningen är favoritsparad!).

2009-01-04 @ 14:11:21
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Pillan

Haha, lätt att jag ska göra den där. Jag tjatar alltid på andra angående deras miljöförstörande, ska bli spännande att klura ut vad jag gör som bara är skit! =)

2009-01-15 @ 16:03:26
URL: http://obeskrivlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0