Vem glömde augusti?

Det var nog jag.

Jag har ingen ursäkt, inget vettigt svar förutom att jag hade fullt upp. Jag och P packade ihop alla våra ägodelar och flyttade hem till vårt ursprung. Till en lägenhet som gud glömde, så det vi gjorde hela augusti månad var nog att ringa hyresvärden stup i kvarten. Lägenheten har i alla fall ett plus, location location location, mitt i stan.

 Nu ser det ut att ljusna med lägenheten och bitarna faller på plats. Internet är installerat, Ikea är besökt och rummen är snart färdiga.

Badrummet måste få ett duschdraperi & det är inte lathet att vi fortfarande inte har det utan det är bara jag som helt plötsligt förvandlades till ett dusch-draperi-monster och vägrar hänga upp vad som helst  Vilket i nuläget innebär att vi måste huka oss när vi duschar i badkaret, inte det smidigaste, men jag vill ha ett fint badrum. PUNKT. (och kanske en liten parentes, hur tacky det än är, så gillade jag mitt ...få se vad blir det nu....förrförrförra badrum med leopard-draperi med tillbehör, vilket rockigt badrum, men nu har jag en sambo så jag börjar lära mig att kompromissa)

Tavlor. Vad har jag haft på väggarna förut? Jag blir helt paff, mina väggar är tomma. Vilket innebär att jag måste få tummen ur röven och börja måla igen och jag har ingen motivation, men jag väntar. Den kanske kommer när man minst anar det.

Jag skulle vid det här laget kunna dela med mig av lite bilder på lägenheten, men det kommer inte att hända, för att Per har jobbat natt och jag har jobbat kväll och när vi enbart ses någon timme mitt på dagen så ägnar vi inte den timmen åt att städa! Och att städa är något vi gör tillsammans, det fungerar bäst så. Jag är allergisk mot dammsugare, jag tar inte i dem, de lever om och är bökiga, det är inte min grej. Per diskar inte. Per tjatar om en diskmaskin, men det kommer inte att hända, mitt diskställ är för coolt för att inte användas, så jag drar frivilligt(?) på mig mina häftiga pissgula diskhandskar och diskar för brinnande livet. Att handdiska tar lång tid när man fyller köksbänken med disk, därför är alltid lägenheten helt städad när jag är klar med disken. Ett underbart samarbete måste jag säga. Därför kan vi inte sära på städningen, det fungerar inte så. Och idag åker jag ut till mor och far som bor så mycket närmare mitt jobb & spenderar min helg där, så jag slipper åka fram och tillbaka. Jag kan ju bara hoppas att Per, på något mystiskt sätt, inser vilken röra det är och städar tills jag kommer hem på måndag. hehe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0