En mytoman i familjen.

Nämen! Är det inte så att vi har en liten mytoman i familjen? Tydligen kunde inte jag (6 år) hålla mig till sanningen i min "hemliga dagbok" Jag plitade glatt ner lögner till höger & vänster. Livlig fantasi försöker jag skylla på, såhär i efterhand. Jag, vänner & familj har i alla fall fått oss ett gott skratt när jag bröt upp en av mina äldsta dagböcker för lite tjuvläsning.

Här har vi den största, värsta & mest uppenbara lögnen;




Jag hatade scouterna, det var det värsta jag visste. Jag hatade friluftsliv, jag hatade att vara ute, prata om knopar, bävrar & tvingas ha på sig galonbyxor. Jag var så arg på min pappa när han hade anmält mig till scouterna när jag precis börjat ettan. Jag har mina aningar att mitt tonårsuppror startade redan då. Det tog inte många scoutlektioner förrän jag helt sonika vägrade gå dit igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0