Mysigaste lördagen på länge.

I förrgår var det strålande sol & varmt hela dagen. Efter mitt och Pers parkhäng tog vi en promenad till töyen centrum. Per köpte linsvätska & jag hittade de perfekta bågarna & känner att jag äntligen kan byta ut mina gamla härk till glasögon. Vi utforskade området litegrann mer & hittade ett bibliotek med massa böcker. Lycka! Inga svenska men massvis på engelska. Så jag lånade 3 stycken och är nu redo för sträckläsning i solen.

När klockan närmade sig tre var vi båda två grymt less på sol & promenerande, så det blev en paus på vårt lokala (svindyra) café/bar; Tanta til Beate, som ligger på vår gata, några stenkast nedanför. Jag hinkade i mig en iskall cola-light med massa is & Per drack en öl.

Efter det mysade vi upp oss på balkongen och hade strålande sol till klockan var sju. Då var det dags för lite vin & sedan promenera till Mekka för att möta upp P & J, men eftersom att uteserveringen höll på att stänga drog vi hem till J istället och blandade finfina drinkar.

Kvällen slutade på en mycket skum bar på Grönland. Ingen musik och inredning a'la fjällstuga.

Allt som allt var det en mysig lördag!

image62
P som var alldeles nyfärsk till Oslo igen & så min älskade P på uteserveringen på Mekka.
image63
Jag (måste varit lite vinfull när bilden togs) & J på Mekka.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0