Hoi Hoi

Lina ligger & sover. Inget ovanligt denna tid. Jag undrar om det finns något roligt sätt att väcka henne på, förslag någon? Det är så många timmars tid på morgonen som hon missar...

Jag ska nog väcka henne snart ändå eftersom att vi måste iväg snart. Idag bär det av mot intervjun - i east Hounslow, så det blir en del byten och skit men det är ändå västra London så det är inte så farligt..

Igår gjorde vi en extremt rolig grej - nämnligen 3 bankbesök. Även i sverige kan detta te sig skrämmande men i London, hjälp! Först var vi tvungna att stå i kö på halifax bank för att sätta in pengar till hyran, sen var vi tvungna att gå till Barclays för att fixa ett nytt Visa-kort till Linas bank + meddela om ny adress. Gee, alla frågor de ställer, det är ofattbart. Hyr ni möblerat eller omöblerat? (Vad nu det möjligtvis skulle kunna spela för roll??)

Sen den största utmaningen, försöka fixa ett bankkonto till mig. Som tur var så fick jag utskrivet ett papper på den första intervjun jag gick på, där det står att jag är anställd av TimePlan, kommer att tjäna si och så mycket, bekräftar min adress osv osv... Så det gick rätt bra. Det tog bara sisådär en 40 minuter kanske.

Så när vi hade slösat ungefär tre timmar på att springa på varenda bank i London tänkte vi unna oss något. Så det blev fika på Starbucks. En grym värmd panini med ost, soltorkade tomater & oliver..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0