Snabb update!

Vi hade en rolig morgon här på Henchman street må jag säga. När Lina sovit tre timmar längre än jag bestämde jag mig för att det var dags att väcka sjusovaren! Vi gick ner till köket, käkade frukost och satt ute på våra utemöbler. Det är så varmt nu när solen värmer på dagen att man lätt kan sitta med t-shirt & pyjamasbyxor. Det var mycket uppskattat!

Sedan bestämde vi oss för att promenera runt på Ealing broadway ett tag. Livsfarligt nöje när man inte kan tillåta sig själv att köpa något, men smått kul ändå.
 
När vi skulle göra oss iordning för att åka iväg, mot vår destination, letade jag febrilt efter mitt oystercard, det var spårlöst försvunnet!! (oystercard är ett buss&tunnelbanekort alltså). Efter ett tag kollar Lina i min tredje jacka (som jag bestämt hävdar att jag inte alls har använt) och tar upp mitt oyster och slänger det på sängen och utbrister; "att man alltid ska behöva va som en mamma" ... Lite skamset plockar jag ihop mina saker och så går vi till tunnelbanestationen. När vi är där så börjar Lina leta febrilt i sin väska och inser att hon själv har glömt sitt jäkla oystercard. hahahaha. Hämden är ljuv. Lina måste betala mer än dubbelt så mycket för sin resa till Ealing broadway eftersom att hon måste köpa enkelbiljett!!!

Efter vår strosning bestämmer vi oss för att gå och äta någonstans. Town House är ett jättemysigt diningplace/pub så vi går in & beställer veg-mål. När vi sedan får notan, noterar(haha) vi att det inte bara står 'table 9' på notan utan även ref: BLONDE GIRLS. Det är bara att konstatera att vi tillhör de udda extremerna i detta land. Utlänningar, det är vad vi är!

image21


Kommentarer
Postat av: M

Hmm...svensk (?)väteperoxid ? Jag vill också sitta ute och dricka te! Kram/M

2008-02-05 @ 15:45:13
Postat av: M

Hej Emma! Hur gick det på intervjun idag? /Kram M

2008-02-05 @ 20:19:43
Postat av: Jeanette N

Hej Emma!
Hade besök av dina trevliga o mysiga föräldrar i lördags, vi gick då in och tittade på er blogg och jag förstod då att det faktiskt är otroligt värdefullt för er att få ett livstecken från Sverige.

Här på jobbet har en ny praktikant tagit plats vid min sida - Eleonor Persson (också från Holmsund). Det är kul med praktikanter - speciellt när jag har turen att få så självgående och duktiga praktikanter. Är också på gång att starta upp ytterligare en AP-kurs. Fick ett brev från VD:n på Active Parenting, Agneta Birgersson. Hon var bekymrad för senaste tidens skriverier i media angående föräldrautbildningar som har belöningssystem. Hon hade skrivit ett brev ämnat till media där hon framför tankar kring detta och vad det gör med våra barn - jättebra faktiskt. Om du är intresserad av brevet i dess helhet så finns det hos mig.

Blir helt avundsjuk att det är så varmt att det går att sitta ute utan täckjacka - det är ett tag kvar för oss!

Ha det så bra så hörs vi längre fram!

Många kramar från Jeanette

2008-02-06 @ 10:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0