Meeeen!

Nu har ju jag & Lina tagit en del kort på vårt "pimpade" rum. Vi har köpt inplastade planscher & två tavlor! Och så fungerar det inte att lägga upp bilder på blogg.se. Kan man bli mer irriterad?

Jag kan nog tala för både mig & Lina när jag säger att hemlängtan är stor! Det hjälper lite i alla fall att vi nu inhandlat alla svenska varor. Igår åt vi exempelvis stuvade ideal-makaroner med ångkokt broccoli & imorse fick jag bregott på min toast.

Vi har dock anpassat oss rätt bra till det engelska sättet att leva på. Saker som för en vecka sedan kändes helt obegripliga är nu något i vårt vardagsliv. Exempelvis;

Det här med toalettstandarden; Du har tur om det går att spola på toaletten. För att spola drar du antingen i ett snöre eller vrickar på en spak?! Hallå människor; Tryck på en knapp - släpp lös lite vatten, hur svår teknik kan det vara?

Och kranarna sen; En för hot(varmt) & en för cold(kallt)! Så du väljer att antingen förfrysa dina fingrar efter toalettbesöket, eller skålla dem. Det är otänkbart att tvätta ansiktet vid tvättstället i detta land, nä då blir det duschen!

Vattnet; Vattnet smakar & luktar klorin. Det kan omöjligt vara hälsosamt. Nu känns det därför helt normalt att vänta på vår lilla vattenrenare innan man dricker. Direkt ur kranen är otänkbart!

Artigheten; Please, please, sorry, sorry. Här säger man sorry automatiskt så fort man råkar gå för nära någon. Till och med jag & Lina säger sorry till varandra vid alla tänkbara situationer?!

Vänstertrafiken; Det gjorde oss förvirrade i början men snabbt kommer man in i vilket håll man bör kolla åt för att inte bli överkörd.

Det här med heltäckningsmatta; Ja, alltså jag vet inte riktigt om vi faktiskt har anpassat oss till det ännu. Jag är ju alltid livrädd att spilla något på vårt golv/matta. Liten bonus med det heltäckningsmatta är ju dock att stoppa ner fötterna på golvet på morgonen & bara känna mjukheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0