ÅRSREDOVISNING A'LA EMMA.

Det är väl ett måste, eller hur! Mitt 2008 har varit ganska stökigt, jag har varit stressad och orolig, med nya jobb, nya länder, massor av flyttande och extremt mycket upplevelser. Nu skrapar vi bara på ytan. Det har också varit ett år där kärleken har fått spela en stor roll & saknaden av alla hela tiden har varit enorm. Sista halvåret av året spenderades därför otroligt mycket med familj och fokus låg inte längre på att fly landet så fort som möjligt.

JANUARI




Jag & Lina startar hårt med festandet & Londonlivet för andra gången i vårt liv.
Vi tror att flytten till London är svaret på allt.

FEBRUARI




Lina & jag drar till Brixton & ser Dropkick Murphys och Mad Caddies live. Det säljs öl. Det blir lite suddigt. Men vi är lyckliga ändå. Jag & Lina tror stundtals att vi är galna men då vi arbetar och lever alkohol kan det vara svårt att avgöra. Är det någon gång jag på riktigt fullt ut levt rocknroll så är det just nu.

MARS




Våren kommer till London. Jag & Lina spenderar våra dagar med alkohol eller shopping, alternativt en combo. Det ligger ett jäkla bra wheaterspoons precis bredvid Primark & Tk-Maxx i Hammersmith. Pelle beslutar sig för att vi är för vilda och åker hem från Asien och flyttar in i vårt boende i London. Han försöker få reda på oss men trillar dit själv & åker till Sverige inom loppet av en månad. Han hinner dock fira St. Patricks day med gänget. Snakebites & shottar & Lina måste sättas i en taxi hem innan nio på kvällen.

APRIL





Lägenheten förfaller. Festerna fortsätter men jag börjar känna att det känns rätt meningslöst att vara utan Pelle. Jag vill bo i London, men bara om Pelle också bor där. Chockade över mina egna känslor säger jag upp mig & åker hem bara några dagar efteråt. Avskedsfesterna är om möjligt ännu hårdare . Sent april i sverige, jag möts av snö & kärlek och är hemma två underbara veckor men hinner knappt packa upp.

MAJ




Jag & Pelle flyttar hastigt till Norge, Oslo. Där möts vi av vår & vänner och en ny gnista tänds. Vi flyttar in i ett apgammalt lägenhetshus i Gamlebyen och allt är vackert. Mitt jobb på lagret sliter dock på mig och jag trivs inte alls med att arbeta som en robot. Såren haglar, fast jag är ganska stolt över mitt ZORRO-sår.

JUNI




Sommaren kommer med full fart. Vi firar midsommar och sitter i parker. Jag får ett nytt jobb som tracking agent åt DHL. Vi hänger mest i JWs fönster & röker om vi inte sitter på en gräsplätt någonstans. Jag förfasas över Oslos shopping och köper inte nya plagg nästan alls.

JULI




Juli måste kännetecknas av roadtrips. Oslolivet suger ur all energi av oss då vi arbetar extremt mycket så vi åker bort två vändor på riktigt galna utflykter. Jag går hem från jobbet en fredageftermiddag och klockan är väl runt halv sex. JW ringer och skriker i telefonen att jag måste springa hem och packa saker för han har hyrt en bil & vi ska på semester till okänd destination inom en halvtimme. Det slutade i Sverige, Smögen. Med svensk pizza & svensk öl. Den andra roadtripen slutar i Sandefjord, med dyrt vin & lyxhotell. Juli är en bra månad. Lina, Marw & Pete kommer också och hälsar på!

AUGUSTI

Nu är jag extremt less på Oslo och längtar efter familj och Lina. Jag vill hem. Så vi säger upp oss och flyttar hem till Umeå, till lägenheten jag fortfarande bor i.


SEPTEMBER
Jobb startar & vardagslunken startar. Jag är i stort sett alkoholfri & jobbar mycket helger. Från september finns knappt några bilder, så det måste ha varit en otroligt icke-händelserik månad som jag säkerligen behövde.

OKTOBER



Jag & Lina går på någon slags blogg-grej, med modevisning och skit. Den sög. I goodibagen fick vi kondomer och intimtvätt. Lina vann ett bondage-kit. Det måste ha varit en förklädnad på ett otroligt tacky sexparty. Vi firar Halloween och inväntar snön.

NOVEMBER



Min födelsedag firas med pompa & ståt. Vi har en lyckad födelsedagsfest hemma och julen börjar kännas. Jag som är en total juljunkie fixar såklart pepparkakshus redan i november och pysslar på för fullt.

DECEMBER




Snön har kommit för att stanna. Vi umgås mycket med familj och vänner. Vi julstökar enormt och köper julklappar. Mina elaka tomtar lever djävul & På julaftonsnatten frågar Per den stora frågan & jag går in i Januari 2009 som nyförlovad.

Kommentarer
Postat av: Frida & Fabulous

Vilket år! Wow! Har missat att ni förlovat er, stort grattis! :-)

2008-12-31 @ 12:21:21
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Superstar

Härligt! =)



Hoppas du får ett riktigt gott nytt!! ;)

2008-12-31 @ 12:47:19
URL: http://mittlivsomsuperstar.blogg.seblogg.se
Postat av: Lena

Åh, vilken bra sammanfattning! :) Du har verkligen hunnit mycket!

Ja, jag gillar också holländksa utan att någonsin ens varit där! haha, för övrigt träffade jag några holländrare en gång som på riktigt trodde att tampong hette "pröpe prope" på svenska (med väldigt holländskt uttal), haha!

Gott nytt år!

2008-12-31 @ 13:01:22
URL: http://moeller.blogg.se/
Postat av: Lena

ja, nyårslöfte är bra! bli vän med mig också, det är peppande att se när andra tränat.. ;)

2008-12-31 @ 13:07:05
URL: http://moeller.blogg.se/
Postat av: Sandie

Minst sagt händelserikt du ;) Men grattis till förlovningen =)

2008-12-31 @ 13:57:17
URL: http://chipset.webblogg.se/
Postat av: P3

Sköna bilder! :D

2008-12-31 @ 14:08:31
URL: http://ericcartman.blogg.se/
Postat av: Karin

hoppas att du får roligt:)

2008-12-31 @ 14:23:15
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Lina

va kul att läsa om allt;) jag har också bott i London. Hammersmith -yeah;) bodde i Chiswick ca 10 min gång därifrån.

2008-12-31 @ 14:51:16
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: alicia

got nytt år!

2008-12-31 @ 15:38:36
URL: http://sjuttiofem.blogg.se/
Postat av: 666AERIME - Hårdrocksbloggen

Sköj! Mums på skinnpajen och guns-tishan.

2008-12-31 @ 16:03:56
URL: http://aerime.blogg.se/
Postat av: pernilla

åh din sammanfattning var riktigt bra den med :D händelserikt år minsann. och GRATTIS till förlovningen!! :D

2009-01-01 @ 17:10:00
URL: http://saywhatsername.blogg.se/
Postat av: pelle

Vilken grym sammanfattnig och jävlar vad du hunnit med saker!



Grattis till förlovningen igen btw! ;D

2009-01-01 @ 17:46:29
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Sassy

Herre gud vilket rock n roll-år du har haft! Du har ju varit med om hur mycket som helst!



Förresten! Idag fick jag öronen! De är så otroligt fina och jag sörjer att jag inte kunde ha dem på nyår. Jag får se till att vara leopard snart igen. Och jag ska nog börja använda dem även om jag inte är utklädd. Men nu fick du väl en massa extra utlägg? Jag kan väl åtminstone betala för portot?



kram

2009-01-02 @ 17:36:12
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0