Historien om mitt liv

Jag mötte upp pappa igår för att gå in på Telia & klaga lite. Telia hade inventering & stängt för dagen. Då hade helt plötsligt jag & pappa en hel timme att döda på stan. Jag lurade lite sniket in pappa på Lagerhaus eftersom att jag behöver köpa presentpapper (& jag älskar lagerhouse presentpapper, 10 meter - 29 kronor, enkla färger, upplagt för kreativitet & pyssel).

Jag gillar inte plastpåsar. Jag är en så kallad miljövän, eller jag försöker i alla fall. På Lagerhouse måste man betala för sina plastpåsar, precis som på Ica, fast det är en inredningsaffär. Jag gillar inte plastpåsar, men jag gillar inte heller snåla inredningsaffärer, så jag tar min rulle presentpapper & går därifrån.

Jag & Pappa blir akut kaffesugna och går till NK, trycker i oss fikabröd & kaffe, pappa snikar påtår såklart och sedan måste vi skynda oss därifrån då vår timme på stan är slut. Jag går hem till mig och inser att jag inte har min batong av presentpapper med mig. aoch.

Nu kommer dilemmat! Efter allt detta trubbel; Går jag tillbaka till NK & grinar om min pappersrulle för 29:- som står där mot väggen (utan en plastpåse eftersom att jag var för snål för att köpa en) eller går jag tillbaka till snålaffären Lagerhouse & köper en ny rulle, gynnar snålaffären ännu mer & traskar direkt hem med batongrullen utan att lämna den på ett fik eller något?

Jag får panik och inser att hur det än blir, så blir det aldrig som jag tänkt mig så jag skiter i allt & går hem. Utan pappersrulle & mobiltelefon!



(Och, okej, hur stavas inredningsaffären egentligen? Lagerhaus, Lagerhouse eller Lagerhause? ! Jag tror på det första alternativet, men jag drog till med några fler för säkerhets skull, så jag åtminstone har rätt i någon mening...)

Kommentarer
Postat av: Fashion and Hair

Lagerhaus är en bra affär :)

2008-09-24 @ 13:35:49
URL: http://fashionandhair.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, förutom snålheten då kanske ;)

2008-09-24 @ 13:38:19
URL: http://emmailondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0