10 Frågor v.40


Utmaning av MsStylish

1. Hur mycket slösar du ungefär i månaden på kläder, smink och skor?


Just nu går jag inte över 1000:- . Det beror på var jag bor & vilket jobb jag har.

2. Dyraste plagget/skorna du köpt?


Min fjällräven-jacka, som även är såld för en dyr penning. Så det blev någon slags vinn-vinn-situation. (Jag hoppas att det är OK att översätta direkt på det här viset. Det låter mycket sötare med en vinnvinnsituation)

3. Bästa fynd i år?


Det mesta jag han handla under tiden jag bodde i London i år.

4. Ett köp som fortfarande finns i garderoben med prislappen kvar?

Existerar inte.


5. Hur många par skor har du hittills köpt under 2008?


Aoch, året är ju snart slut. Jag har inga exakta siffror, men när jag räknar ihop det så här så slutar det i alla fall på över 15 par.

6. Om jag gav dig 1000 kronor, vad skulle du köpa för dem?

Just nu, hmm.. Jag vet inte om pengarna räcker, men jag såg en så fin fusk-päls hos eurotrash, så jag skulle lägga pengarna på en resa till närmaste Monki, följa eurotrash's exempel och inhandla en till mig själv.


7. Hur mycket pengar är du villig att spendera på en vinterjacka?


Så lite som möjligt om den är tänkt för en säsong. Dubbla upplagor krävs oftast för mig då mina intressen på vintern ofta innebär mycket snö & slit. Så en ordentlig snowboardjacka & en finare jacka att vistat överallt annars med.

8. Brukar du dölja dina påsar när du kommer hem efter en shopping runda, för att slippa höra klagomål över ditt sätt att spendera pengar?

Nej. Jag förklarar helt enkelt varför jag absolut måste köpa vissa saker. Jag är en bra argumenterare.


9. Spara eller slösa?


Snarare en sparare. Jag kan till och med vara dumsnål ibland. Men jag älskar fynd. Det är extremt sällan jag köper några märkeskläder & jag älskar second hand.

10. Dina fem senaste köp?

1. Skinnklänning, Carlings
2. Vintageklänning - Camden Market
3. Leopardhandskar - H&M
4. Svart mössa med rosett - H&M
5. Pärlclips - Second Hand, Tradera


Kommentarer
Postat av: Regine

Kult å lese litt om deg:)



Håper du får ein strålende dag!! :)

2008-09-30 @ 07:48:10
URL: http://www.regine.devote.se/
Postat av: Emma

Tack Regine! Anta utmaningen och svara på frågorna själv vettja :) Bra idé när man har bloggtorka :D

2008-09-30 @ 20:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0