Kitschiga mormor.

Min mormor, som förövrigt givetvis är världens bästa mormor, har också världens bästa smak. Tanten är över sjuttio men jag lånar mer än gärna det mesta ur hennes garderob & hennes inredningsstil är oöverträfflig. Jag hoppas att jag kan ta efter den bästa men hon lyckas gång på gång överklassa allt motstånd i stil & smak.

När mormor & morfar fixade i sin nya lägenhet så lät hon givetvis sjuttistapeterna vara kvar inne på gästtoan. En del tyckte hon var galen men oh vad fina de tapeterna är. Idag när jag var där visade hon glatt hur hon inrett därinne. Eftersom att toan är så liten var det svårt att ta kort - men det ska väl ändå gå att se någorlunda;





En stor kitschig guldspegel med guldänglar sporadiskt placerade vid sidan av. Guldänglarna var förövrigt vita innan, men hon sprayade dem helt enkelt bara med guldfärg! Till detta har hon givetvis en rosa tvål & gästhandukar i rosa toner. Det enda som hade varit ultimat nu hade varit gästhandukar i rosa toner med guldbroderi. Jag måste nästan lära mig att brodera och tillverka det till henne i julklapp.

Kommentarer
Postat av: Sassy

Wohoo! Jag älskar tapeterna och med guldgrejerna är de ju ännu snyggare! Shit, vilken cool mormor!

2008-10-31 @ 16:53:18
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Emma

Japp, she's the best!

2008-11-01 @ 02:30:45
URL: http://emmailondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0