Hushållsjämställdhet..

Som hittat hos bloggkommentatorerna;

1. Vem tvättar?

Eftersom att vi har tvättstuga i källaren & källaren är läskig så tvättar vi alltid båda två. Jag gör det aldrig själv men det händer att P går ner själv ibland. Det är ju faktiskt bara jag som är rädd för källaren...

2. Vem diskar?

Det gör jag, nästan till 100% av bekväma skäl. Det är så jobbigt att plocka ur all "ren disk" som P diskar & diska om. Det är lättare att göra all disk själv. Då vet jag att det blir rent. 

3. Vem dammsugar & skurar?

Det gör P, alltid. Jag hatar dammsugaren. Jag vet inte varför.

4. Vem dammtorkar?

Jag, men P städar då allting annat i lägenheten.

5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv?

Jag. P har tummen mitt i handen!

6. Vem sköter om bilen osv?

Vi har ingen bil.

7. Vem stryker kläderna?

Haha; jag tjatade alldeles nyligen på P att vi skulle låna hans föräldrars strykjärn eftersom att skjortorna ser förjävliga ut här. P påpekade då (tydligen för tredje gången) att vi haft mitt strykjärn i städskrubben sedan vi flyttade in.. say what?

8. Vem rengör avlopp osv?

Vi försöker undvika det båda två, men jag skulle nog kunna tvinga P och ha något schysst argument för det; men bara  när vi absolut måste.

9. Vem storhandlar?

Båda men om någon skulle åka själv så blir det jag. Det är jag som har koll på inköpen.

10. Vem kastar grovsopor, tidningar osv?

Båda. Allt tråkigt är faktiskt roligare & lättare när man gör det tillsammans!

Kommentarer
Postat av: HannahSthlm

Önskar dig en fin Lördag:-)!

2008-10-11 @ 10:40:55
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: jannica

Tjena allt bra med dig?

2008-10-11 @ 14:46:25
URL: http://janniiica.blogg.se/
Postat av: Emma

Hannasthlm: Tack Hanna! Detsamma :D

Jannica: Jovars :D

2008-10-12 @ 11:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0