PANIKLÖRDAG.

Händelserik dag på jobbet, julpysslet föll snabbt i glömska. Ibland är inte alla saker som händer roliga saker. Jag blev klar på jobbet betydligt mycket längre än väntat & jag kommer att sova extremt oroligt inatt. Tragiskt & komiskt på samma gång är dock hur hjärnan fungerar i panik. Jag har alltid varit handlingskraftig & det är jag glad för, men logiken faller när paniken stegar på, exempelvis som ikväll;
 
Jag ringer 112 & kvinnan i luren svarar lugnt och frågar vad som hänt (jag tänker direkt, hur i helvete kan du vara lugn fattar du inte vad som har hänt) jag förklarar det lilla jag vet ( kärringjäveln är fortfarande lugn & jag blir mer förbannad, stressad & pratar fortare) under de här sekunderna har hon redan hunnit slå upp vilken adress det är till mitt jobb, trots att jag bara sagt namnet, samt skickat en ambulans och fortsätter med att fråga vad personen heter som gjort illa sig (Vad i helvete ska du veta det förr kärringjävel - skicka ambulans fort som fan istället för att snacka med mig tänker jag och börjar låta otrevlig) Hon fortsätter oberörd & lika lugn som förut, går igenom hur jag ska hantera situationen till ambulansen kommer, om jag är osäker kan jag ringa igen, frågar lite mer om hur det har gått till (det är på allvar för helvete tänker jag..här kan jag inte ens med ord beskriva hur arg jag är) Vi avslutar samtalet & första hjälpen arbetet fortsätter till ambulansen kommer.

Så här i efterhand går det att konstatera att de man ringer till på 112 är de bästa människorna som existerar, förlåt om jag var arg, jag försökte bara rädda någon och jag fick panik. Vilket givetvis hon förstod & hon skickade en ambulans på en sekund & bara fortsatte snacka med mig för att lugna mig & göra mig förberedd på att hjälpa fram till dess att ambulansen kom, men som sagt; Panik = Ingen logik.

Hur reagerar ni i panik folkens?

Kommentarer
Postat av: Fredrik Lindbladh

Hej! Vadå panik? Fick du panik eller de andra? Du har nog panik fortfarande eftersom jag inte förstår mycket av din text. Kan du förklara lite bättre? Tacksam för besked! Best regards Fredrik.

Postat av: Daniel

Jisses vad hände egentligen på jobbet?

2008-11-30 @ 03:48:57
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Emma

Fredrik Lindbladh: Jag tror inte jag har panik fortfarande, du påpekar nog bara på sättet jag skriver. Jag kan inte säga mer vad som hänt, på grund av mitt jobb. Det var bara snarare tanken på hur ologisk man blir när man får panik som jag ville få fram, dvs att jag (i det här fallet) blev förbannad på hon på 112 som jag snackade med.



Var det verkligen så oläsligt att man inte ens förstår att det är jag som får panik?? Illa..



Daniel; Jaodu, ungdomar som hoppar,ramlar,springer. Det är en farlig värld vi lever i!

2008-11-30 @ 07:36:28
URL: http://emmailondon.blogg.se/
Postat av: Emma

Hold up Fredrik; Nu såg jag till och med i texten att jag ordagrant skrivit; jag fick panik. Så det kanske var du som inte läste ordentligt innan du ställde en diagnos ;)

2008-11-30 @ 07:38:43
URL: http://emmailondon.blogg.se/
Postat av: annawii

Usch det låter inte kul alls :(.

Jag var själv med om en bussolycka för några år sedan men jag drabbades inte av panik utan blev väldigt fokuserad istället. Eller så drabbades jag av chock eller panik på mitt eget lilla vis.



Hoppas du fått sova inatt gumman och att allt löste sig! kram

2008-11-30 @ 08:07:10
URL: http://annawii.devote.se
Postat av: 666AERIME - Hårdrocksbloggen

SV: Köp då:D jag älskar allt som har med leopard att göra;)



fan vad gött, ännu en hårdrockare i bloggvärlden;) favoritband?



känn dig tillagd på bloggkoll;) haha

2008-11-30 @ 10:31:37
URL: http://aerime.blogg.se/
Postat av: Karin

den smakade bra:))

2008-11-30 @ 11:01:15
URL: http://kairnolofsson.se
Postat av: Sassy

Oj, vad var det som hände?



Jag agerar ganska lugnt när det händer något och jag bli så där äckligt förnuftig, men sen när det är över kan jag bryta ihop...

2008-11-30 @ 11:57:35
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Hanna

Oj det där lät som de va något jobbigt som hänt! Hoppas allt löste sig tillslut!

2008-11-30 @ 18:00:51
URL: http://habba.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0