att sakna.

Det är en del av vardagen för mig att alltid sakna något. Först och främst är det givetvis min familj jag saknar. Särskilt mina småbröder nu när det händer så mycket grejor för dem. Simon tar studenten & flyttar in till centrum!! Och Erik fyller 18 år, äntligen kan hela syskonskaran göra krogen osäker! Fast inte nu, sen när jag flyttar tillbaka till Sverige.

Sedan saknar jag givetvis vänner och annan släkt men just nu saknar jag maaaaat. Jag är så äckligt kräsen i matväg och det är inte en bra sits jag sitter i. Vegetarian + Oslo = extrem näringsbrist.. Här finns inget för vegetarianer. Så jag äter bönsallad varje dag, som jag varvar med lite böngrytor. ohh.. Det är så mycket i matväg jag saknar;

QUORN!! quornbitar, quornfileér,. Jag vill ha protein. Finns tyvärr inte EN enda återförsäljare i Norge som säljer quorn.
Soyakorv
Tofu
Soyaburgare
, grönsaksbiffar - vadsomhelst!!
Bregott
CreamCheese chips
Polarbröd
Palt

Listan kan säkert göras lång men lättast är det att bara säga att mat i Norge suger. Alla gatukök smakar skit, restaurangerna är värdelösa och mataffärerna har ett pinsamt utbud av mat. Allt jag skrivit på min lista finns inte att finna på en enda affär, utom möjligtvis Meny som har ett liiitet utbud av vegetariska produkter då...

Jag är hungrig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0