South African Barbeque

Igår var jag & Lina sminkade och klara runt sex sju tiden. Vanligt tid för oss svenskar. Givetvis var detta hus helt dött då. Men oj, helt plötsligt var det fullt med folk och världens fest. Tasha & Olivia har ställt till med en sydafrikansk grillningsfest. Så det var bara att ta plats ute på gården & haka på festligheterna. Olivia & Tasha hade fem sydafrikanska vänner där, Lino & Ethel (Italienskt-spanskt par) hade två italienska vänner där & de två nyinflyttade grabbarna hakade också på (En australienare & en colombian)! Så nu är det mångkulturellt och livat. Givetvis var fudge & pancakes också med på festligheterna, men de höll sig väldigt passiva när det var så mycket folk.

Jag försökte med all min skol-spanska att kommunicera med Linos vänner, haha. Tengo un Perro & liknande. Men eftersom att jag 'inte har en hund' så kändes det rätt dumt att säga att jag har det, bara för att jag kan det på spanska. Så jag vet inte riktigt om de bara trodde jag var galen, men de var i alla fall med på festligheterna ända tills alla andra knoppade in.

Här kommer lite blandade bilder från igår. Notera även att vi satt utomhus hela kvällen/natten! // Emma

image9
Lino, Ethel & Lina
image10
De sydafrikanska vännerna!
image11
Fudge i egen hög, fyrfotad, person!
image12

Jag & Lina
image13
Det icke-engelsk-talande italienska paret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0