Courtsfield

Vi har jobbat idag med att få allt fixat inför att öppna vår nya pub/restaurang. Den är grym. Det ser nästan ut som ett slott inuti, ni vet; högt i tak, mörka gardiner, enorma fönster, läskiga tavlor på väggarna. Jag kände direkt obehag & började få för mig att det spökade.. Men vackert, det är det.

Det är två dagar kvar tills jag får veta om jag får design-jobbet eller inte. Annars känns det faktiskt inte så farligt att jobba på Courtsfield ett tag. Det är ett grymt gäng med människor, vår manager Tom är jätterolig och allt känns helt ok. Vi har fått lära oss jättemycket om restaurangbranschen. Även om det aldrig är något som vi kanske kommer att fortsätta jobba med (iaf inte jag, kanske Lina) så känns det roligt att ha provat på; kunskap är ändå kunskap som jag brukar säga... (haha eller?!...)

Igår hade vi filmkväll; Eastern Promises & License to wed. Den första rekommenderar vi båda starkt (Viggo Mortensen som rysk maffiakille i London). Den andra var väl inget att hänga i julgran direkt.

Japp, sluttjatat för idag. Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0